Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował, że zakończył dialog konkurencyjny dotyczący Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Mistrzejowice – ul. Meissnera z trzema firmami: Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o., VARDUN Sp. z o.o. i konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner). Zostały na nim poruszone kwestie ryzyka, technologii, finansów i zasad, jakie będą obowiązywały partnerów w trakcie 20-letniej eksploatacji wybudowanego torowiska.
W najbliższych kilkunastu dniach ma powstać ostateczna dokumentacja, która trafi do partnerów z prośbą o złożenie oferty. Czas przygotowania oferty to 90 dni, w dodatku możliwe są ewentualne odwołania, dlatego wstępnie przewidywana data zawarcia umowy to koniec najbliższego lata. Natomiast uzyskanie decyzji na realizacje inwestycji planowane jest w II kwartale 2022 roku, a zakończenie prac budowlanych i rozpoczęcie eksploatacji torowiska w I kwartale 2024 roku. Eksploatacja ma zakończyć się w I kwartale 2044 roku.
Projekt torowiska zakłada, że w okolicy ronda Polsadu zostanie wybudowany wielopoziomowy węzeł przesiadkowy, a tramwaje na odcinku będą mogły jeździć z częstotliwością co 1,5 minuty.
Informacje odnośnie projektu w BIP
Źrodło: zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/negocjacje-z-oferentami-zakonczone/
1 Comment